Dijital dönüşüm, dijital teknolojileri kullanarak işletmenizi ve işletmenizin faaliyetlerini geliştirmek için yeni süreçler yaratma veya mevcut süreçlerde değişiklik yapma sürecidir.
Dijital dönüşümün ne olduğu hakkında pek çok soru var. Temel yanlış anlamalardan bir tanesi, dijital dönüşümün, tüm işinizi dijitalleştirmeniz ve fiziki kopyaları yok etmeniz anlamına geldiğidir. Fakat, bu doğru değil.
Dijital dönüşüm, yeni süreçler yaratmak veya mevcut süreçlerde değişiklik yapmak için dijital teknolojileri kullanma sürecidir. Buradaki amaç, pazarlama gereksinimlerini karşılarken aynı zamanda siz ve müşterileriniz için işletmenizi ve faaliyetlerinizi iyileştirme nihai hedefine ulaşmaktır. Boyutları ne olursa olsun tüm şirketler için dijital dönüşüm yaşamak önemlidir. Forbes’a göre, 2019 sonunda “şirketlerin %70’inin ya halihazırda bir dijital dönüşüm stratejisi var ya da böyle bir strateji üzerinde çalışıyorlar”*.
Giderek dijital çağa geçiş yaptığımız bu günlerde, dijital dönüşümü, işletmelerinizin başarısı için kaçınılmaz kılan pek çok sebep var. Teknoloji, şirketlerin başarılı olma yöntemleri konusunda bir değişiklik getirdi ki bu, temelde şirketlerin teknolojiyle stratejiyi nasıl birleştirdikleri ile ilgili. Stratejinizi geliştirdikçe, işletmenizin faaliyet hızını da geliştirmelisiniz.
Teknolojinin her geçen yıl ilerlemeye devam etmesiyle, DMI’ın tespit ettiği üzere “üst düzey yöneticilerin %27’si dijital dönüşümü artık bir ‘ölüm kalım meselesi’ olarak değerlendiriyorlar”**. Teknolojideki değişimleri yakalamak için işletmelerin faaliyet hızlarını geliştirmeleri gerekiyor. Bu, dijital dönüşüm geçirme ihtiyacının, işletmelerin başarılı olması için daha da önemli hale geldiği anlamına geliyor.
Dijital dönüşüm neden önemlidir?
Artık dijital dönüşüm geçiren işletmelere daha sık şahit olmamızın ardında pek çok neden yatıyor. Çoğu zaman işletmeler kendi istekleriyle dönüşüm geçirmiyorlar; değişmek zorunda kalıyorlar çünkü evrilemiyorlar ve toplumun ve teknolojinin ilerlemesine ayak uyduramıyorlar. Dijital teknolojiler işletmelerin çalışma yöntemlerini değiştiriyor ve bu alan işletmelerin yetişemeyeceği kadar çabuk hızlanıyor. Artık şirketler bütçelerinden büyük meblağları bu süreci başlatmak için ayırıyorlar.
Şirketinizin bu değişime ihtiyacı olmadığını düşünseniz bile, yine de bunu bir düşünmeniz için pek çok neden var. Temel neden, rakiplerinizin bunu yapıyor olması ve müşterilerin de buna bel bağlıyor olmaları.
Dönüşüm geçirirken nelere dikkat etmeli
Dijital dönüşüm geçirirken temel odağınız şu olmalı: işletmeniz müşteriler için ne başarmak istiyor? Daha sonra, buradan hareketle istenilen sonuçlarınızı açıkça belirtmeli ve işletmenizi dijital olarak dönüştürme sürecini başlatma konusunda bir plan yapmalısınız. Büyük şirketler için, dijitalleştirilecek süreçlerin boyutu sebebiyle, bu daha uzun bir süreçtir ve büyük miktarda kaynak tüketebilir.
Dijital dönüşüm süreçleri şunları içerir:
• Müşteri deneyimi
• İş gücü olanaklandırma
• Operasyonel çeviklik
Dijital dönüşüm, ne yaptıklarına ve ne elde etmeyi amaçladıklarına bağlı olarak, her şirket için farklı olacaktır. Örneğin eğer ürün satışı yapan bir şirketseniz, dijital dönüşüm yeni ürünler piyasa sürmek demek olabilir, veya eğer kurumsal, hizmet temelli bir işletmeyseniz, dijital dönüşüm işletme içi süreçlerin yalınlaştırılıp çalışanlarınıza zaman kazandırılması demek de olabilir.
Şirketinizin dijital dönüşümde başarılı olması için, şirketinize dair tam bilgi sahibi olmalısınız: tüm işletme faaliyetleri, çalışanlarınızın tüm günlük görevleri ve bunları tamamlamak için kullanılan süreçler gibi. Bu doğru yerleri yalınlaştırmanızı ve dijitalleşmenin işletmenizin her bir alanında nerelere katkıda bulunacağını görmenizi sağlayacaktır. Ayrıca kuracağınız teknolojinin kullanıcı dostu olmasını temin etmelisiniz, çünkü bu, işletme süreçlerini koruyacak ve çalışanlarınızın süreci ve değişiklikleri kolayca takip etmesini sağlayacaktır.
Dijital dönüşüm veya dijital dönüşümün işletmenize nasıl katkıda bulunacağı hakkında sorularınız varsa ya da yardıma ihtiyaç duyuyorsanız, bize doğrudan ulaşabilirsiniz, biz de size yardımcı olabiliriz.
Kaynaklar
*
https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2019/12/16/100-stats-on-digital-transformation-and-customer-experience/#3fe93bd03bf3
**
https://digitalmarketinginstitute.com/en-gb/blog/the-what-why-and-how-of-digital-transformation