Sigorta Sektöründe PaperWork Low Code BPM’nin Gücü!

Sigorta Sektöründe PaperWork Low Code BPM’nin Gücü!

Sigorta sektöründeki şirketler, diğer sektörlerde olduğu gibi, yönetim etkinliğini, verimliliğini ve üretkenliğini artırmayı hedeflemektedir. Müşterilerine daha hızlı yanıtlar sağlamak, işletme maliyetlerini düşürmek, yasal zorunluluklara hızlı uyum sağlamak ve müşteri memnuniyetini artırarak müşteri sadakatini korumak gibi önemli zorluklarla karşı karşıyadırlar

Artan belge sayıları ve veri miktarları, kağıt üzerinde yürütülen işler, verimsiz eski platformlar ve süreçler, otomasyon olmadan yapılan işlemlerdeki yüksek hata oranları ve birbiriyle iletişim kurmayan uygulamalar gibi faktörler maliyetleri yükseltir. Ayrıca, verimsiz çalışma nedeniyle yaşanan satış kayıpları da önemli bir konudur.

PaperWork entegre Low Code BPM uygulaması, sigorta şirketlerinin aşağıdaki konularda sorunlarını çözmede yardımcı olur;

  • Kaynak kullanımlarının optimize edilmesi.
  • Entegre olmayan uygulamalar aracılığıyla işlenen talepler, farklı sistemlerde bulunan bilgiler nedeniyle uzun işlem süreleri
  • Acente talepleri, PaperWork PerforMax portalı üzerinden tek bir merkezden yönetilerek verimliliği artırır.
  • Farklı formatlarda ve yerlerde bulunan müşteri ve poliçe belgeleriyle büyük hacimli kağıt dosyaların taşınmasını önlemek.
  • Çeşitli kanallar aracılığıyla gönderilen müşteri taleplerinin manuel olarak işlenmesi.
  • Acente taleplerinin karşılanması
  • Dosyaların izlenmesinde zorluk, neyin yapıldığını ve neyin beklediğini bilmek. Müşteri bilgilerini zenginleştirmek, çalışanların işini kolaylaştırmak, müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve SLA’lara uymak için bilgi alışverişi sağlamak
  • Hata oranlarını azaltarak kaliteyi artırmak.
  • Kritik kontrol ve denetim fonksiyonlarının eksikliği.
  • Yavaş ve maliyetli istisna yönetimi.
  • Yeni işe alımlarla öğrenme süresini azaltmak.
  • Yasal zorunluluklar ve risk yönetimine uymak.

Süreç Örnekleri;

  • Yapay Zeka ile belgelerin otomatik sınıflandırılması ve veri yakalanması
  • Acente Talep Yönetimi
  • Eksper Atama Süreci
  • Sigorta Poliçesi Talepleri Süreci.
  • Kargo Süreci
  • Yasal uyumluluk süreçlerinin izlenmesi ve denetlenmesi
  • Kurumsal Risk Yönetimi
  • Denetim süreçleri
  • Müşteri Hizmetleri Süreci (Talepler ve Şikayetler)
  • Hasar Yönetimi Süreci.
  • Hukuki ve Mülkiyet Koruma Süreçleri.
  • Envanter Yönetim Süreci.
  • Finans,İK,Kalite ve Operasyonel Süreçler
  • Talep ve Revizyon Süreci
  • Rezervasyon ve Teklif Süreci.

Entegrasyon Örnekleri;

  • eFatura
  • Kargo Uygulaması
  • Crm Uygulaması
  • Core Sigortacılık Uygulaması
  • Erp Sistemi
  • Kayıtlı Elektronik Posta
  • Sigortacılık Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM)
  • İnsan Kaynakları Uygulaması

Faydalar;

  • PaperWork BPM üzerinde bulunan tüm süreçler, ölçülür izlenir. Sorunlu noktalar belirlenir, Low Code mimarisi ile kolayca iyileştirilir. Örneğin Talep yönetiminde tıkanma noktalarını görünür hale gelir ve duruma hızlıca müdahale edilerek, iyileştirirlir
  • Öncelikli görevler BPM uygulaması tarafından planlanır. Kullanıcılar, görevlerini atlamadan süreci takip eder. Hızlı yanıt ve işlem süresinde azalma; taleplerin veya poliçelerin işlenme süresi büyük oranda azalır.
  • Manuel süreçlerin otomatikleştirilmesi ve diğer uygulamalarla entegrasyon, çalışanlar için manuel işi azaltır. Yapılan işlemlerin yarısından fazlası otomatikleştirilmiş olur
  • Dosya takibinde iyileşme, tüm bilgilerin (e-postalar, ödeme detayları, katılımcı bilgileri) gruplandırılması sayesinde. Her dosya, daha fazla esneklik ve müşteri yanıtında hız sağlamak için , çalışanlar tarafından yönetilebilir hale gelir.
  • Yeni işe alımlarla öğrenme süresinin azaltılması. Otomatik süreç düzenlemesi, yeni işe alınanların hemen üretken olmasını sağlar.
  • Kaliteyi artırma ve insan hatalarını azaltma. Kalite iyileştirmelerinde çok büyük oranında artış tespit edilir. İnsan hatalarının yarıdan fazlası önlenir.
  • Yasal uyumluluk, risk kontrolü ve denetimlerin süreçler üzerinden tam kontrolü sağlanır. Tamamlanan ve çalışan süreçlerin izlenebilirliği gerçek zamanlı olarak dashboardlar üzerinden takip edilir, iç kontroller görünür hale gelir. Yasal kontrolleri iyileştirir ve yeni yasaların hızlı uygulanmasını sağlar.
  • Maliyet tasarrufu; zamanların azalması, kaynakların optimize edilmesi, yeni gereksinimlerin hızlı uygulanması, hataların azalması ve müşteri sadakati nedeniyle satışlar artar
  • Müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesi, iç ve dış müşteri memnuniyetinin sağlanması. Müşteri ve çalışan deneyimi puanında iyileşme. Sigorta şirketleri, Süreç Yönetimi (BPM) ile operasyon yönetiminde mükemmelliğe ulaşabilirler çünkü her organizasyonun hedefleri doğrultusunda çalışmasını, ürün ve hizmetlerin yaratılması ve müşterilerine sunulması için gerekli faaliyetlerin tasarlanmasını, yönetilmesini ve iyileştirilmesini kolaylaştırır.

BPM, sigorta sektöründe verimlilik, hız, maliyet tasarrufu ve müşteri memnuniyeti gibi kritik alanlarda önemli faydalar sağlar. İş süreçlerinin optimize edilmesi ve otomatikleştirilmesi, sigorta şirketlerinin rekabet gücünü artırır ve müşterilerine daha iyi hizmet sunmalarını mümkün kılar.

Low-Code geliştirme hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın>>>

Ne Düşünüyorsunuz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Bize Yazın

PaperWork'ü görmeden karar vermeyin!

Bizimle iletişime geçin, size özel bir demo gerçekleştirelim.

İhtiyaçlarınızı dinliyor ve sizin için özel bir demo hazırlıyoruz.

Kazançlarınız:
Sırada ne var?
1

Sizin için uygun bir zaman aralığı belirliyoruz.

2

Bir tanışma toplantısı düzenliyoruz.

3

Size özel bir demo gerçekleştiriyoruz.

Ücretsiz Demo Talep Edin